Case Fisherman’s Friend

case: fisherman’s friend
campagne voor fisherman’s friend
Voor Fisherman’s Friend creëerden we een geanimeerde campagne met hun nieuwe slogan: “FF doorbijten!” Daarbij richten ze zich op ambitieuze jongeren tussen de 18 en 35. De boodschap: “Fisherman’s Friend geeft je een mentale boost.”
We ontwikkelden een cinematische animatiestijl waarbij we veel brand assets hebben gebruikt. We bedachten verhalen die betrekking hadden op de doelgroep en de boodschap. We kozen voor een student die een tentamen moest maken, een junior die zichzelf wil bewijzen op de werkvloer en een jongere die op vakantie van een rots wil springen. We hebben de Fisherman die vroeger troost bood terug laten komen als een soort motivator/mental coach. We hebben visueel duidelijk gemaakt dat hij bij gebruik van het product in de gedachten van de hoofdpersoon tevoorschijn komt. Het resultaat: 6 frisse, opvallende commercials.
resultaat: bereik en engagement
Voor het online uitzetten van de campagne op Youtube, Instagram, Facebook en TikTok werkten we samen met online marketingbureau Yonego. De eerste campagnerun was een groot succes. De targets zijn ruimschoots overtroffen met een totaal bereik van 39 miljoen impressies en een uniek bereik van 13 miljoen gebruikers. Wat ook opviel was de hoge uitkijkratrio. Daarnaast was er veel engagement. De campagne in TikTok is zelfs viral gegaan met meer dan 70 duizend likes en honderden reacties en shares.
het vervolg
doorontwikkeling van het concept
Na de zomerse campagne hebben we het concept verder doorontwikkeld. De slogan bleef nu niet bij FF doorbijten!, maar deze hebben we flexibel gemaakt zodat hij is aan te passen aan de content van de video. Zoals bijvoorbeeld: “FF frisse adem” en “FF de keel smeren”.
We maakten 2 wintercommercials waarvan we ook een versie in kerstsfeer maakten. Eén van de commercials gaat over een sportsupporter. We leverden hier verschillende versies van op, waarin de supporter steeds een ander shirt aan had. Zo kon per regio gekeken worden welke versie uitgezonden werd.
nu ook op primetime televisie
Deze campagne werd nog groter uitgezet dan de zomercampagne, zo waren deze commercials ook veelvuldig te zien op primetime televisie en tijdens grote sportwerdstrijden. Daarnaast werd er ook geadverteerd op Reddit, een online platform dat relatief onbekend is in Nederland, maar steeds populairder wordt.
fun facts
De campagne was de eerste betaalde Nederlandse advertentie op TikTok. En voor het eerst in de geschiedenis van het merk is de fisherman geanimeerd.
meer cases
autodrop
Sinds 2018 werken we voor het bekende snoep merk Autodrop. We zijn onder andere betrokken geweest bij concept en strategie, het bedenken van leuke acties, en lancering van de nieuwe verpakking middels eigentijdse TV- en online commercials. Inclusief custom muziek die past bij de doelgroep. We ontwerpen rondom elke campagne POS (Point of Sale) materiaal om in de winkel veel aandacht voor de campagne en/of actie te trekken. Ook verzorgen we aansprekende bewegende social media content het hele jaar rond.
innocent
Voor innocent maken we het hele jaar rond video content. We sluiten elke keer weer aan op de eigenschappen van de producten, met steeds een iets andere visuele stijl. Uiteraard zorgen we wel voor herkenbaarheid door kleurgebruik en een herkenbare manier van animeren.
Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!
Contact