Case Fisherman’s Friend

Campagne Fisherman's Friend

case: fisherman’s friend

campagne voor fisherman’s friend

Voor Fisherman’s Friend creëerden we een geanimeerde campagne met hun nieuwe slogan: “FF doorbijten!” Daarbij richten ze zich op ambitieuze jongeren tussen de 18 en 35. De boodschap: “Fisherman’s Friend geeft je een mentale boost.” 

We ontwikkelden een cinematische animatiestijl waarbij we veel brand assets hebben gebruikt. We bedachten verhalen die betrekking hadden op de doelgroep en de boodschap. We kozen voor een student die een tentamen moest maken, een junior die zichzelf wil bewijzen op de werkvloer en een jongere die op vakantie van een rots wil springen. We hebben de Fisherman die vroeger troost bood terug laten komen als een soort motivator/mental coach. We hebben visueel duidelijk gemaakt dat hij bij gebruik van het product in de gedachten van de hoofdpersoon tevoorschijn komt. Het resultaat: 6 frisse, opvallende commercials.

resultaat: bereik en engagement

Voor het online uitzetten van de campagne op Youtube, Instagram, Facebook en TikTok werkten we samen met online marketingbureau Yonego. De eerste campagnerun was een groot succes. De targets zijn ruimschoots overtroffen met een totaal bereik van 39 miljoen impressies en een uniek bereik van 13 miljoen gebruikers. Wat ook opviel was de hoge uitkijkratrio. Daarnaast was er veel engagement. De campagne in TikTok is zelfs viral gegaan met meer dan 70 duizend likes en honderden reacties en shares.

het vervolg

doorontwikkeling van het concept

Na de zomerse campagne hebben we het concept verder doorontwikkeld. De slogan bleef nu niet bij FF doorbijten!, maar deze hebben we flexibel gemaakt zodat hij is aan te passen aan de content van de video. Zoals bijvoorbeeld: “FF frisse adem” en “FF de keel smeren”. 

We maakten 2 wintercommercials waarvan we ook een versie in kerstsfeer maakten. Eén van de commercials gaat over een sportsupporter. We leverden hier verschillende versies van op, waarin de supporter steeds een ander shirt aan had. Zo kon per regio gekeken worden welke versie uitgezonden werd.

nu ook op primetime televisie

Deze campagne werd nog groter uitgezet dan de zomercampagne, zo waren deze commercials ook veelvuldig te zien op primetime televisie en tijdens grote sportwerdstrijden. Daarnaast werd er ook geadverteerd op Reddit, een online platform dat relatief onbekend is in Nederland, maar steeds populairder wordt.

fun facts

De campagne was de eerste betaalde Nederlandse advertentie op TikTok. En voor het eerst in de geschiedenis van het merk is de fisherman geanimeerd.

bekijk onze cases

kijkwijzer

Om het 20 jarige bestaan van Kijkwijzer te vieren én om te laten zien dat Kijkwijzer nog steeds fris, eigentijds en relevant is, maakten we samen met creative agency Scheepens een iconische commercial. 

We lieten onze verbeelding de vrije loop en richtten ons op het opnieuw tot leven brengen van enkele onvergetelijke scènes uit films en series van de voorbije decennia. We maakten hierbij gebruik van onconventionele en onverwachte materialen. Dit resulteerde in een commercial waarin elke keer weer nieuwe en verrassende elementen te ontdekken zijn. Zo blijft de commercial boeiend en, al zeggen we het zelf, best wel episch.

autodrop

Sinds 2018 werken we voor het bekende snoep merk Autodrop. We zijn onder andere betrokken geweest bij concept en strategie, het bedenken van leuke acties, en lancering van de nieuwe verpakking middels eigentijdse TV- en online commercials. Inclusief custom muziek die past bij de doelgroep. We ontwerpen rondom elke campagne POS (Point of Sale) materiaal om in de winkel veel aandacht voor de campagne en/of actie te trekken. Ook verzorgen we aansprekende bewegende social media content het hele jaar rond.

innocent

Voor innocent maken we het hele jaar rond video content. We sluiten elke keer weer aan op de eigenschappen van de producten, met steeds een iets andere visuele stijl. Uiteraard zorgen we wel voor herkenbaarheid door kleurgebruik en een herkenbare manier van animeren.

Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!

Fisherman's Friend

Voor Fisherman’s Friend creëerden we een geanimeerde zomercampagne met hun nieuwe slogan: “FF doorbijten!” Daarbij richten ze zich op ambitieuze jongeren tussen de 18 en 35. De boodschap: “Fisherman’s Friend geeft je een mentale boost.” 

We ontwikkelden een cinematische animatiestijl waarbij we veel brand assets hebben gebruikt. Het resultaat: 6 frisse, opvallende commercials.

Fontys Hogescholen

Voor Fontys Hogescholen is de open dag erg belangrijk. Zo krijgen potentiële studenten de leuke vibe van de opleidingen mee, wat een grote rol speelt bij de keuze die de student gaat maken. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat jongeren tussen 17 en 25 je opleiding leren kennen en naar de open dag komen?

Contact

 

Adres: Willemstraat 7, 4811 AH, Breda
Telefoon: 076-210 0105
E-mail: info@animatetheworld.eu
Animate the World scoort een 10 uit 10 op basis van 17 beoordelingen.