Case Autodrop

headerautodrop

case: autodrop

commercials voor autodrop

Sinds 2018 werken we voor het bekende snoep merk Autodrop. We zijn onder andere betrokken geweest bij concept en strategie, het bedenken van leuke acties, en lancering van de nieuwe verpakking middels eigentijdse TV- en online commercials. Inclusief custom muziek die past bij de doelgroep. We ontwerpen rondom elke campagne POS (Point of Sale) materiaal om in de winkel veel aandacht voor de campagne en/of actie te trekken. Ook verzorgen we aansprekende bewegende social media content het hele jaar rond. 

Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!

resultaat: bereik en engagement

Met elke campagne gaan we voor een zo hoog mogelijk bereik en wij zorgen dat onze content daar zo optimaal mogelijk voor is opgebouwd. We zorgen er bij animatie en video content voor online campagnes voor dat in de eerste secondes meteen duidelijk wordt wat de Autodrop actie is. Om te zorgen dat de consument blijft kijken.

Dat is terug te zien in de volgende stats:

  • 212% hoger engagement dan de benchmark
  • 40% hoger video uitkijkpercentage dan de benchmark 

autodrop over Animate the World

janna van dorst

brandmanager bij autodrop

hun idee was direct spot on

“We hebben Aninate the World uitgedaagd om mee te pitchen voor een nieuw communicatieconcept rondom het Autodrop redesign. Hun idee was direct spot on: het klopte bij de nieuwe verpakkingen en belevingswereld van Autodrop. Buiten dat was het ook goed gericht op de jonge doelgroep van het merk. ATW viel op door hun creativiteit en anders-dan-anders voorstel.”

no nonsense en direct schakelen

“Animate the World is een fijn bedrijf om mee samen te werken. No-nonsense en snel schakelen. De sfeer is altijd goed. Dit alles tezamen leidt tot mooie resultaten.
ATW kenmerkt zich als: kleinschalig, creatief, informeel, jong. Helemaal passend bij Autodrop dus :)”

verbinden

Dat we nog een stapje verder gaan dan het bedenken maken van mooie video content blijkt uit een van de succesvolle campagne die we hebben bedacht en uitgevoerd. We bedachten de Win je Rijbewijs actie die de jonge doelgroep van Autodrop (16-30) sterk aanspreekt. We koppelden een andere klant van ons met dezelfde doelgroep, WOLF Rijbewijsshop (landelijke dekking van rijscholen), aan deze actie. Een win-win voor beide partijen. 

Deze samenwerking trokken we door in alle uitingen. Ook het POS materiaal in Jumbo en Albert Heijn winkels. Maar ook de speciale Autodrop x WOLF theorieboeken die naast een rijbewijs ook veelvuldig werden weggegeven. Vergezeld van Autodrop snoepjes uiteraard.

fun fact

In de TV commercials hebben we veel elementen gebruikt uit Hiphop cultuur omdat het grootste deel van de jongeren naar deze muziek luistert en zich met deze lifestyle identificeert. Zowel in beeld als muziek hebben we dit doorgevoerd. We hebben samen met Studio Solo een track gecomponeerd met Trap (populaire hiphop stroming) invloeden, inclusief bijpassende Skrrrt geluiden, een veelgebruikte referentie in deze muziek stroming naar piepende banden van je vette auto. In beeld hebben we het welbekende money splashen (bankbiljetjes strooien) terug laten komen. Maar dan met Autodrop 🙂

meer cases

innocent

Voor innocent maken we het hele jaar rond video content. We sluiten elke keer weer aan op de eigenschappen van de producten, met steeds een iets andere visuele stijl. Uiteraard zorgen we wel voor herkenbaarheid door kleurgebruik en een herkenbare manier van animeren.

Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!

Fontys Hogescholen

Voor Fontys Hogescholen is de open dag erg belangrijk. Zo krijgen potentiële studenten de leuke vibe van de opleidingen mee, wat een grote rol speelt bij de keuze die de student gaat maken. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat jongeren tussen 17 en 25 je opleiding leren kennen en naar de open dag komen?

Contact

 

Adres: Willemstraat 7, 4811 AH, Breda
Telefoon: 076-210 0105
E-mail: info@animatetheworld.eu