Case Autodrop

case: autodrop
commercials voor autodrop
Sinds 2018 werken we voor het bekende snoep merk Autodrop. We zijn onder andere betrokken geweest bij concept en strategie, het bedenken van leuke acties, en lancering van de nieuwe verpakking middels eigentijdse TV- en online commercials. Inclusief custom muziek die past bij de doelgroep. We ontwerpen rondom elke campagne POS (Point of Sale) materiaal om in de winkel veel aandacht voor de campagne en/of actie te trekken. Ook verzorgen we aansprekende bewegende social media content het hele jaar rond.
Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!
resultaat: bereik en engagement
Met elke campagne gaan we voor een zo hoog mogelijk bereik en wij zorgen dat onze content daar zo optimaal mogelijk voor is opgebouwd. We zorgen er bij animatie en video content voor online campagnes voor dat in de eerste secondes meteen duidelijk wordt wat de Autodrop actie is. Om te zorgen dat de consument blijft kijken.
Dat is terug te zien in de volgende stats:
- 212% hoger engagement dan de benchmark
- 40% hoger video uitkijkpercentage dan de benchmark
autodrop over Animate the World
janna van dorst
brandmanager bij autodrop
hun idee was direct spot on
“We hebben Aninate the World uitgedaagd om mee te pitchen voor een nieuw communicatieconcept rondom het Autodrop redesign. Hun idee was direct spot on: het klopte bij de nieuwe verpakkingen en belevingswereld van Autodrop. Buiten dat was het ook goed gericht op de jonge doelgroep van het merk. ATW viel op door hun creativiteit en anders-dan-anders voorstel.”
no nonsense en direct schakelen
“Animate the World is een fijn bedrijf om mee samen te werken. No-nonsense en snel schakelen. De sfeer is altijd goed. Dit alles tezamen leidt tot mooie resultaten.
ATW kenmerkt zich als: kleinschalig, creatief, informeel, jong. Helemaal passend bij Autodrop dus :)”
verbinden
Dat we nog een stapje verder gaan dan het bedenken maken van mooie video content blijkt uit een van de succesvolle campagne die we hebben bedacht en uitgevoerd. We bedachten de Win je Rijbewijs actie die de jonge doelgroep van Autodrop (16-30) sterk aanspreekt. We koppelden een andere klant van ons met dezelfde doelgroep, WOLF Rijbewijsshop (landelijke dekking van rijscholen), aan deze actie. Een win-win voor beide partijen.
Deze samenwerking trokken we door in alle uitingen. Ook het POS materiaal in Jumbo en Albert Heijn winkels. Maar ook de speciale Autodrop x WOLF theorieboeken die naast een rijbewijs ook veelvuldig werden weggegeven. Vergezeld van Autodrop snoepjes uiteraard.
fun fact
In de TV commercials hebben we veel elementen gebruikt uit Hiphop cultuur omdat het grootste deel van de jongeren naar deze muziek luistert en zich met deze lifestyle identificeert. Zowel in beeld als muziek hebben we dit doorgevoerd. We hebben samen met Studio Solo een track gecomponeerd met Trap (populaire hiphop stroming) invloeden, inclusief bijpassende Skrrrt geluiden, een veelgebruikte referentie in deze muziek stroming naar piepende banden van je vette auto. In beeld hebben we het welbekende money splashen (bankbiljetjes strooien) terug laten komen. Maar dan met Autodrop 🙂
bekijk onze cases
kijkwijzer
Om het 20 jarige bestaan van Kijkwijzer te vieren én om te laten zien dat Kijkwijzer nog steeds fris, eigentijds en relevant is, maakten we samen met creative agency Scheepens een iconische commercial.
We lieten onze verbeelding de vrije loop en richtten ons op het opnieuw tot leven brengen van enkele onvergetelijke scènes uit films en series van de voorbije decennia. We maakten hierbij gebruik van onconventionele en onverwachte materialen. Dit resulteerde in een commercial waarin elke keer weer nieuwe en verrassende elementen te ontdekken zijn. Zo blijft de commercial boeiend en, al zeggen we het zelf, best wel episch.
autodrop
Sinds 2018 werken we voor het bekende snoep merk Autodrop. We zijn onder andere betrokken geweest bij concept en strategie, het bedenken van leuke acties, en lancering van de nieuwe verpakking middels eigentijdse TV- en online commercials. Inclusief custom muziek die past bij de doelgroep. We ontwerpen rondom elke campagne POS (Point of Sale) materiaal om in de winkel veel aandacht voor de campagne en/of actie te trekken. Ook verzorgen we aansprekende bewegende social media content het hele jaar rond.
innocent
Voor innocent maken we het hele jaar rond video content. We sluiten elke keer weer aan op de eigenschappen van de producten, met steeds een iets andere visuele stijl. Uiteraard zorgen we wel voor herkenbaarheid door kleurgebruik en een herkenbare manier van animeren.
Kortom, super veelzijdig werk voor dit aansprekende FMCG merk!
Fisherman's Friend
Voor Fisherman’s Friend creëerden we een geanimeerde zomercampagne met hun nieuwe slogan: “FF doorbijten!” Daarbij richten ze zich op ambitieuze jongeren tussen de 18 en 35. De boodschap: “Fisherman’s Friend geeft je een mentale boost.”
We ontwikkelden een cinematische animatiestijl waarbij we veel brand assets hebben gebruikt. Het resultaat: 6 frisse, opvallende commercials.
PostNL
Voor de nieuwe employer branding campagne van PostNL werden we benaderd door Steam Talmark om 3 animaties te maken. In de campagne wordt een kijkje gegeven in de wereld van PostNL. De hero van de campagne is Pakje, een karaktertje dat alles verbindt. Aan ons de taak om Pakje tot leven te wekken door middel van stop motion animatie.
Fontys Hogescholen
Voor Fontys Hogescholen is de open dag erg belangrijk. Zo krijgen potentiële studenten de leuke vibe van de opleidingen mee, wat een grote rol speelt bij de keuze die de student gaat maken. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat jongeren tussen 17 en 25 je opleiding leren kennen en naar de open dag komen?
Exploding Kittens
Deze case is tot stand gekomen in samenwerking met onze vrienden van Fightclub, een reclamebureau uit Breda. We werken regelmatig samen en hun concept sloot perfect aan bij onze diverse expertises. Dit resulteerde in een mooie mix van film, karakter animatie, practical en special effect en uiteraard op maat gemaakt sounddesign. Op basis van hun briefing hebben wij de creatieve vertaling gemaakt door middel van storyboards en waren we verantwoordelijk voor de volledige productie.
Contact